Pages

Sunday, May 8, 2011

salam HARI IBU *specially written to NOR AINON BT HUSSAIN

assalamualaikum semua..

ok..sape yang tak tahu hari ni mother's day memang sangat lame! memang la..orang ckap tiap2 ari tu mother's day. i do agree with that. tapi bagi aku..arini kena betol2 show your love la. tak kesah la orang nak cakap aku ni lame ke ape..tapi aku ni jenis segan skit nak ngaku bab2 sayang ni. hehe.. *ye ke?? maybe sebab famly aku ni bukan jenis yang romantik depan2 kot. haha..penah aritu skali kan akak aku ade la cakap ngan mak aku.

akak : mak..i nak mintak maaf. sory kalu ada buat pape yang myakitkan aty.
mak : u kenapa? nak mati dah ke?

hamek kau! sentap nok! tapi kan..aku rasa mak aku segan kot. so nak cover dats why la dye cakap gitu. hahaha..ntah pape la..

tapi kan..aku ni kire anak mak ah jugak. pape hal..kompem aku gi ngadu kat mak aku dulu. lantak la orang nak cakap aku ni spoiled brat ke ape..aku nak mak aku jugak yang tau pape. nak gossip2 ke..aku gi cari mak aku jugak. gossip ngan membe ni bukan ape..diaorang ni pikir x lepas lagi. tak macam orang tua yang dah makan banyak garam, gula, asam pedas dan yang sewaktu dengannya. so kalu stakat nak komen tapi tak bagi ways to improve..boleh la nak gosip ngan membe. tapi kalu ko nak orang yang betol paham ko..ha..gi la cari mak korang. konfident kompem..mak lah orang yang paling best untuk korang gossip2. pastu japgi time last2 tu must mak akan cakap.."so..yang baik tu kite amek. yang x baek tu kite buat sempadan". haha..ayat turun temurun tu.

aku ingat lagi..sebelum aku SPM..aku eksident moto. parak gak la kaki aku gi gesek atas jalan tu. abeh isi2 kaki aku sume. nak jalan? x yah cakap la..dalam mimpi je de. mak bapak aku ni dah la keje..sape nak mlayan? bibik??kat indon nu ha. but then parent aku xpenah pon la abaikan aku. ayah aku akan make sure yang aku makan dulu sebelum dye pegi keje. and then mak aku lak akan balik awal untuk jaga aku. makan minum sume. orang sakit ni mana bleh melantak sume benda macam orang sihat. so mak aku masak la. gile terharu weyh. pastu lepas SPM aku eksiden skali gi. kes moto gak. *agaknya jodoh aku ngan moto ni memang x padan la. 2nd time ni aku kena cam trok jugak la.. masuk hospital sume. bila pegi cek sume..tulang blakang aku ade yang kemek. so kn pakai 'braces'. ni bukan braces gigi tu aa.. ni yang pakai kat badan tu. ala2 cam cengkerang la. bila pakai je badan akan jadi straight macam robot asimo tu. haa..jalan la kau dengan cengkerang tu. time masuk spital tu..yang jaganya sapa? mak aku jugak. time tu memang xleyh gerak la slagi x pakai cengkerang tu. kalu nak kencing..kencing la atas katil tu. *gile sedih tringat part tu. but she's the one who bears with me all the time . tido kat sebelah aku time kat spital tu. korang kompem boleh imagine kan cane orang jaga orang sakit.dah la time tu nak raya aji. naseb baek aku boleh kuor sari sebelum raya. kalu tak..raya la aku kat spital tu. bila ingat2 balik..terharu gile wooo..bukan time aku sakit je mak aku jaga aku. time aku sihat, buat2 sihat, susah, senang..sume mak aku jaga. she's like an guardian angle la bagi aku and i heart her sooo much.

so..to my mom..acik nak mintak maaf sebab slalu x jaga haty mak..kalu ada terkasar bahasa, tersalah buat dan tercilap tengok ke. halalkan makan minum acik slama 21 tahun acik hidup ni. tanpa mak..siapa la acik ni. tima kasih untuk segalanya..ACIK SAYANG MAK SANGAT2!! *peluk virtual.
(kompem balik ni aku kena bahan ngan adik bradik aku ni)

so..to show my gratitude to my mom..here's a song. errrr...lirik je la tapi. lebih bermakna gitu. *padahal nak cover tak reti nak upload vid dalam blog ni. (grau2)

Di saat kau lena dia berjaga
Kau bersenang dia bekerja
Untuk mu tiada terbatas
Memberi tidak minta dibalas
Ingin dibinanya untuk mu
Kehidupan yang sempurna
Punya kekuatan jiwa
Punyai maruah

Leterannya dari rasa luhur
Menegur sebelum terlanjur
Itulah yang diwarisi
Pesan ibu terpahat di hati
Beringat-ingatlah berpesan pesan
Untuk kebaikan
Marah bukan kebencian
Tapi tanda sayang

Engkau semakin dewasa
Berjiwa merdeka
Sedang dia semakin tua
Membilang usia
Di saat kau berjaya
Dia tiada berdaya
Semoga kau tak lupa
Jasa bonda

-Jasa Bonda oleh Warisan..nyanyian semula oleh nur hannan imani.haha-





my mom and dad. my super duper most important and ever love people ever~ haa..amek kau.panjang beno name aku bagi.

this is like the only picture yang aku peluk mak aku..bila aku dah beso ni la. maybe sebab bila dah beso ni..nak tangkap gambo dengan mak pon susah sebab asyik bz je. mak plak bila pegi makan angin bukan nak bawak! *tetiba mrajuk.

papepon..to my mom..NOR AINON BT HUSSAIN..this entry is specially written to you to show my gratitude. thank you for everything mak~ LOVE..


No comments: